H-D osat euroopasta

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

H-D osat euroopasta

ViestiKirjoittaja Jerry lee » 22:12 27.06.2017.

Mistä tilaatte osia? Löytyykö Euroopasta hyviä liikkeitä? Jenkki liikkeitä toki löytyy,laittakaa niistäkin kokemuksia.
Tausta peileistä näkyy vaan taakse jäänyttä elämää...
Jerry lee

Re: H-D osat euroopasta

ViestiKirjoittaja Pertti » 08:09 28.06.2017.

Vähän ohi aiheesta, mutta....
Myös Suomi on euroopassa.
Kotimainen kauppias tilaa osan parissa päivässä tiskille ja usein hinta voi olla jopa halvempi kuin suoraan tilattaessa rahdin ja pakkauskulujen tullessa päälle.
Vastuu ja takuuasiat hoituvat tiskillä huomattavasti joustavammin kuin sähköpostilla ja lähettelemällä.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Pertti

ViestiKirjoittaja Pave. » 09:37 28.06.2017.

Samaa mieltä Pertin kanssa!
Ja joskus jopa sillä kotimaisella myyjällä voi osa olla hyllyssäkin, jolloin sen saa hyvinkin nopeasti!
Ainakin V-Twinillä tuntuu olevan hyvin tavaraa saatavilla!
Ja jos ei ole niin tilaavat! Pari kertaa käynyt niinkin, kun jotain ei ole ollut niillä hyllyssä ja ovat sanoneet toimitusajaksi pari viikkoa.... yllätys on ollut suuri (ja positiivinen) kun osat onkin tulleet ihan muutaman päivän päästä.... (eli yllättävän lyhyt oli pariviikkoinen :D )
R.I.P Jaska
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Pave.

ViestiKirjoittaja Grasschopper1 » 11:34 28.06.2017.

Jerry lee kirjoitti:Mistä tilaatte osia? Löytyykö Euroopasta hyviä liikkeitä? Jenkki liikkeitä toki löytyy,laittakaa niistäkin kokemuksia.

Minullakaan ei ole varsinaista vastausta, mutta voisitko tarkentaa, mitä olisit tilaamassa? Jos jostain pienistä kikkareista on kysymys, tuskin kannattaa mistään itse tilailla, eikä varsinkaan Jenkeistä.
Se on sitten eri juttu, jos jotain isompaa ostosta on tekemässä. Silloin hintoja kannattaa vertailla monista paikoista, siis ulkomailtakin...että jos vaikka koko konetta olet hankkimassa.
Ja varmaan tiedätkin, että Jenkeistä tilatessa tulee sitten tullit, alvit ja lähetyskulut päälle...että mikä se säästö on sen jälkeen?
Harley-Davidson Softail Night Train -99
Grasschopper1

ViestiKirjoittaja -Harikka- » 13:01 28.06.2017.

Pertti kirjoitti:Myös Suomi on euroopassa...
Tätähä mie oon muutaman kerran näille kaukaisesta Euroopasta tilaajille kirjotellu 8)
-Harikka-
"Emilia" 2001 (FXSTB) ChromeTrain 1550cc 106hp & 159Nm.
Might as well face it, I'm addicted to CHROME
8)
-Harikka-

ViestiKirjoittaja Veijo Esso » 17:54 28.06.2017.

Saksassa Thunderbikellä on hyvä valikoima kaikenlaista omaa tuotantoa. Itse olen sieltä tilannut Dynaan ledivilkut eteen ja samalla sitten alkuperäistä HD:n sähköosaa. Muuten ei oikein kannata, kun toimitusaika venyy aika pitkäksi eikä hinnat poikkea välttämättä edukseen kotimaahan verrattuna.

Louisilta olen tilannut kaikkea muuta sälää, mutta niillä on harrikoihin vähän heikoisti tavaraa. Joskus on huippuhyviä tarjouksia esim. kypäristä tai jostain muista varusteista. Gedoren työkalut ovat myös selkeästi edullisempia kuin missään Suomessa.

Parin viikon sisään olen nyt neljä kertaa käynyt Hotbikessä ja aina ollut kaikki tavara hyllyssä. Ei hirveästi kannata mennä merta edemmäs kalaan.
XL 883C -07
FXDF -08
Veijo Esso

ViestiKirjoittaja Pave. » 18:11 28.06.2017.

Veijo Esso kirjoitti:Parin viikon sisään olen nyt neljä kertaa käynyt Hotbikessä ja aina ollut kaikki tavara hyllyssä. Ei hirveästi kannata mennä merta edemmäs kalaan.

Oikeassa olet!
Siinä liikaa ulkomailta tilaamisessa on aina olemassa se vaara, että kotimaiset toimijat alkaa pitämään entistä pienempää varastoa hyllyssä ja sitten kun se oikein akuutti asia tulee ja pitäisi ns. huomenna lähteä reissuun ja se paikallinen diileri myykin silloin eioota, niin silloin ei itku enään auta...........
R.I.P Jaska
Pave.

ViestiKirjoittaja UrpoTJ » 21:33 28.06.2017.

Olen jonkun kerran omaa tyhmyyttäni ja joskus vahingossa ollut tilanteessa, jossa varaosa on tarvittu seuraavaksi päiväksi. V-Twin Cityn kautta on tämä onnistunut, jos on aamupäivällä saatu tilaus tehtyä. Tällä "kiiretilauksella" oli parin kympin lisähinta, mutta kun laivaliput on varattu tms. niin ihan mielelläni olen ko. lisähinnan maksanut.

Olen ulkomailtakin jotain tilannut kun olen jotain kikkaretta himoinnut ja on ollut aikaa odotella. Enemmän se on ollut sellaista harrastamista...

Suosin kotimaisia toimijoita aina kuin mahdollista, edellisissä viesteissä perustelut jo esitettiinkin.
UrpoTJ

ViestiKirjoittaja Pave. » 06:16 29.06.2017.

UrpoTJ kirjoitti:Olen jonkun kerran omaa tyhmyyttäni ja joskus vahingossa ollut tilanteessa, jossa varaosa on tarvittu seuraavaksi päiväksi. V-Twin Cityn kautta on tämä onnistunut, jos on aamupäivällä saatu tilaus tehtyä. Tällä "kiiretilauksella" oli parin kympin lisähinta, mutta kun laivaliput on varattu tms. niin ihan mielelläni olen ko. lisähinnan maksanut.

Tuolta nyt tavara tulee pääsääntöisesti AINA seuraavaksi aamuksi/päiväksi,jopa tänne asti, jos vaan tilaa matkahuollon kautta (ja ilman mitään lisäkuluja)..... Tampereellehan on vielä suora yhteys, tänne tullessa saattaa vielä kiertää Jyväskylän kautta, (riippuu kerrasta) jossa toinen vaihto ja silti seuraavana päivänä perillä!
....toki jos tilaa postin kautta, niin silloin ei välttämäti auta edes pikarahti, kun kuitenkin hukkaavat sen jonnekin, tai kierrätävät ties minne rovaniemelle........ :evil: :evil:
R.I.P Jaska
Pave.

ViestiKirjoittaja UrpoTJ » 09:12 29.06.2017.

Juu, kirjoitin hiukan epätarkasti. Tarkoitin siis sitä, että osaa ei ole hyllyssä vaan on tilattu Euroopan keskusvarastolta. Sitten on tavara ollut seuraavana päivänä Loimaalla ja kiinni pyörässä. Nämä ovat olleet ne kiireellisimmät tapaukset.

Jos se on pitänyt minulle kotiin toimittaa niin sitten mennyt vielä se matkahuoltopäivä, tai on ollut perillä jo samana iltana kun on kikkare ollut Loimaalla!
UrpoTJ

ViestiKirjoittaja Pave. » 11:28 29.06.2017.

UrpoTJ kirjoitti:Juu, kirjoitin hiukan epätarkasti. Tarkoitin siis sitä, että osaa ei ole hyllyssä vaan on tilattu Euroopan keskusvarastolta. Sitten on tavara ollut seuraavana päivänä Loimaalla ja kiinni pyörässä. Nämä ovat olleet ne kiireellisimmät tapaukset.

Jos se on pitänyt minulle kotiin toimittaa niin sitten mennyt vielä se matkahuoltopäivä, tai on ollut perillä jo samana iltana kun on kikkare ollut Loimaalla!

Juu, tuttu tunne kun ilmaisee asiansa hiukan epätarkasti.... :lol: :lol:
Mutta kiitos tarkennuksesta! Hyvä tietää, että niillä on tuollainenkin palvelu, mistä aikaisemmin mainitsit!!
R.I.P Jaska
Pave.

ViestiKirjoittaja Jontte68 » 16:32 04.07.2017.

http://www.jerseyh-d.com/

Halvat hinnat (ainakin toistaiseksi vielä kun UK on unionissa) ja nopeat toimitukset, olen tilannut paljon tavaraa heiltä eikä ole koskaan ollut valittamista.
Street Glide -14, Forty Eight -13
Jontte68

ViestiKirjoittaja KariFS » 19:11 11.08.2017.

Onkos semmoista verkkokauppaa jolla olisi varaosakirjan kuvat esillä tyyliin cmsnl.com?

Oma projekti kun on osittain entisöinti/konservointi niin on paljon kaikenlaisia kumirenkuloita, pieniä ruuveja, merkkivalon linssejä ym hommattavana. Olisi helpompi laatia ostoslista, osti osat sitten mistä hyvänsä, kivijalkakaupasta tai netistä.

Vaihtoehtoisesti kai sitä voisi ottaa termarin ja voileivät mukaan ja leiriytyä Mr Mooren (lähin diileri) tiskille muutamaksi tunniksi mappia pläräämään :lol:
XLS1000 Roadster 1983
KariFS

ViestiKirjoittaja ulkosuomalainen » 20:14 11.08.2017.

HD FXST Softail -84 EVO
Kaikki mitä vain suinkii voipi pittä tehä ite enneko maksaa toiselle mittään. Tauti son tämäki.
ulkosuomalainen

ViestiKirjoittaja KariFS » 13:04 14.08.2017.

Juuri tuollaista tarkoitin. Kiitos!
XLS1000 Roadster 1983
KariFS

Seuraava

Paluu ChatBoard