H-D 2018 Esittely Haltiala Helsinki Keskiviikko 20.9.2017

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

H-D 2018 Esittely Haltiala Helsinki Keskiviikko 20.9.2017

ViestiKirjoittaja Kari 99 » 17:43 15.09.2017.

Harley-Davidson® 2018-malleja nähtävissä ja koeajettavissa Haltialan tilalla, mukana myös koeajettavana REKLUSE® kytkin asennettuna 2017 Road Glide malliin. Keskiviikkona 20.9.2017 klo 15->
Laamannintie 17, 00690 Helsinki
Tervetuloa!
V-Twin City Oy
https://www.vtwincity.fi/koeajopaiva-helsingissa/
http://wanhapehtoori.org/haltialan-tila/
Kari 99
 
Viestit: 126
Liittynyt: 20:42 08.10.2012.

Re: H-D 2018 Esittely Haltiala Helsinki Keskiviikko 20.9.2017

ViestiKirjoittaja hdjokke » 17:49 21.09.2017.

Tässä omat (ja lyhyet) kokemukset 2018 Fat Boy:sta.
http://www.hdjokke.com/vinkkeja-ym/2018 ... oeajo.html
Jokke
Anna hyvän kiertää
2001 FXSTI, 2000 XLH 883
________________
Avatar
hdjokke
 
Viestit: 987
Liittynyt: 16:49 17.07.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: H-D 2018 Esittely Haltiala Helsinki Keskiviikko 20.9.2017

ViestiKirjoittaja UrpoTJ » 22:43 21.09.2017.

Olipa hyvä raportti, kiitos!

Kuulosti niin hyvältä että uskaltaakohan/kannattaakohan tuota mennä kokeilemaan...

Onkos tosiaan niin että näissä uusissa Softaileissa on osittainen vesijäähdytys? Jostain olin ymmärtävinäni että alhaalla edessä näkyvissä kehtoputkien välissä olisi öljynjäähdytin?
Avatar
UrpoTJ
 
Viestit: 704
Liittynyt: 21:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere

Re: H-D 2018 Esittely Haltiala Helsinki Keskiviikko 20.9.2017

ViestiKirjoittaja Joe Cool » 01:22 22.09.2017.

UrpoTJ kirjoitti:Onkos tosiaan niin että näissä uusissa Softaileissa on osittainen vesijäähdytys? Jostain olin ymmärtävinäni että alhaalla edessä näkyvissä kehtoputkien välissä olisi öljynjäähdytin?
Kyllä se on iso öljynjäähdytin, joka jäähdyttää kansissa virtaavaa öljyä.

Ei ole vesipumppua, syylärin puhallinta eikä paisuntasäiliötä, kuten jalkasuojilla varustetuissa matkamalleissa, joissa kierää vesi.
Kyllä Rautis on Raaka peli 8)
Avatar
Joe Cool
 
Viestit: 4774
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki

Re: H-D 2018 Esittely Haltiala Helsinki Keskiviikko 20.9.2017

ViestiKirjoittaja Pertti » 07:31 22.09.2017.

Tuohon Joken juttuun voisi lisätä vielä yhden parannuksen kuskille. Lämpimissä olosuhteissa...harvemmin kyllä meillä.... edellisissä versioissa öljysäiliö muuttui polttavan kuumaksi ja käristi oikean reiden karrelle esim. liikennevaloissa. Uusissa softaileissa on vain koppa saäiliön paikalla ja öljy on lohkon yhteydessä.

Todettiin tuo asia todelliseksi alkukesästä Route 66 reissulla, kun lämpöä tuli taivaalta riittävästi...parhaimmillaan 50 rikki mopojen mittarien mukaan :D

Toinen asia, joka tuli vastaan nyt syksyn reissulla...
Pienikätiselle pitäisi olla säädettävä kytkinkahva. Uusi nestekytkin ottaa kiinni vasta aivan liikeratansa päässä ja vaatii lyhytsormiselta lievää akrobatiaa, että liikkeellelähtö onnistuu kerralla. Luultavasti tuohon asiaan tulee korjausta erilaisten tarvikekahvojen muodossa.

Ryhmämme sai Chicagosta 17 ajamatonta...3-50 mailia mittarissa...pyörää. Tourikeja pääosin ...Electraa ja Streetglideja.
Ajomäärää kertyi viitisen tuhatta kilometriä. Mitään ongelmia ei ollut, lukuunottamatta rungon etuosassa sähköjen päällä olevaa huonosti kiinnitettyä muovikoppaa, joka parista pyörästä irtosi.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Pertti
 
Viestit: 4652
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua

Re: H-D 2018 Esittely Haltiala Helsinki Keskiviikko 20.9.2017

ViestiKirjoittaja hdjokke » 09:16 22.09.2017.

Kiitos korjauksesta. Juttua kirjoittaessani ei interwebistä kiireessä osunut haulla silmiini muita kuin viime vuonna julkaistuja Touring Milwaukee Eight -juttuja. Oletin Softaileissa olevan saman koneen ja tuli pieni väärinkäsitys. Täytyypä korjata öjynjäähdytys sivuilleni. Mutta hieno on peli. :D
Viimeksi muokannut hdjokke päivämäärä 09:39 22.09.2017., muokattu yhteensä 1 kerran
Jokke
Anna hyvän kiertää
2001 FXSTI, 2000 XLH 883
________________
Avatar
hdjokke
 
Viestit: 987
Liittynyt: 16:49 17.07.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: H-D 2018 Esittely Haltiala Helsinki Keskiviikko 20.9.2017

ViestiKirjoittaja ezmo » 09:29 22.09.2017.

170cm sopusuhtainen paketti. yli 180cm torsolle alkaa tuntua ahtaalta tämäkin malli.....
Kickstart, deserve the ride!

Shovelhead bobber -76 "blowfly"
Sportster Hugger -94
ezmo
 
Viestit: 562
Liittynyt: 08:19 11.08.2009.
Paikkakunta: Espoo

Re: H-D 2018 Esittely Haltiala Helsinki Keskiviikko 20.9.2017

ViestiKirjoittaja Joe Cool » 09:35 22.09.2017.

Tuota jäähdytystä on selostettu tehtaan julkaisuissa melko huonosti. Yhtälailla on ollut käsityksiä, että vesijäähdytys olisi poistettu myös jalkasuojamalleista ja menty pelkkään öljyyn.

Itse könysin koeajopyörien luona tutkimassa asiaa ja kyselin esittelijältä, joka vastaili ja kertoili auliisti asiasta.

Mitä ajamiseen tulee, ajelen liki 30 min sillä Street Bobilla ja kiteytin pyörää palauttaessani asian yhteen lauseseen - mihin tarvitaan tällaista pyörää, kun Sportster on keksitty jo 1957 ;)

Jarrut siinä olivat erittäin hyvät ja pirteä peli, mutta ei se tuntunut lainkaan isolta Harrikalta ja ajoasento oli melkein yhtä huono sillä suoralla tangolla, kuin omassa '71 rautksessani ennen kun sain sen entisöityä parantelijoiden jäljiltä :lol:
Kyllä Rautis on Raaka peli 8)
Avatar
Joe Cool
 
Viestit: 4774
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki

Re: H-D 2018 Esittely Haltiala Helsinki Keskiviikko 20.9.2017

ViestiKirjoittaja hdjokke » 12:41 22.09.2017.

ezmo kirjoitti:170cm sopusuhtainen paketti. yli 180cm torsolle alkaa tuntua ahtaalta tämäkin malli.....

Kävi muuten itsellänikin mielessä. Mutta toisaalta globaalisti nykymiesten keskipituus on 166 cm ja naisten 154 cm Wikipedian mukaan. Tähän varmaan vaikuttaa se, että väestörikkaimmissa maissa kaukoidässä on keskimäärin enemmän meitä lyhyenläntiä. Euroopassa ja muualla maailmassa valkokoihoisten miesten keskipituus on n. 180 cm luokkaa. Vaikea tehdä ajoergonomia, joka täyttää tarpeet alta 160cm yli 190 cm. Luulen kuitenkin H-D:n tähtäävän tuotteillaan myös ns. kehittyville markkinoille kaukoitään, joten jalkojen on yletyttävä maahan myös meillä lyhemmillä, jotta dealerin lattialla kauppaa syntyy.

Esimerkiksi edellisen sukupolven matkalehmien istuinkorkeus oli stokkina niin korkea, että itselläni ei ylettyneet maahan kuin päkiät. Tässä uudessa 2018 näytillä olleessa Street Glidessä ylettyivät jalat maahan todella hyvin.

Mutta nykytilannehan lisää entisestään osakauppaa. Ainakin ennen on ollut tarjolla jousituksen madallussarjoja, ei juurikaan korotussarjoja. Muuttuisiko tilanne nyt? Tuskin. Eiköhän kuitenkin siirtosarjoille, paksummille penkeille ja erilaisille stongille ole edelleenkin kysyntää. Vaikka kylmätyypeissä tuntuu, että asiat ovat kunnossa, niin totuus tulee ilmi vasta, kun on ajanut 250 kilometrin siivun kerralla. Voi tulla tarvetta viilailla ajoasentoa, vaikka olisikin 170 tai alle pitkä.
Jokke
Anna hyvän kiertää
2001 FXSTI, 2000 XLH 883
________________
Avatar
hdjokke
 
Viestit: 987
Liittynyt: 16:49 17.07.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: H-D 2018 Esittely Haltiala Helsinki Keskiviikko 20.9.2017

ViestiKirjoittaja evoglide » 17:31 22.09.2017.

Detaljit kohta 5.
Muistanko väärin vai oliko ekat softailit samalla systeemillä.
Siis rungossa ei rautoja lokarille.
evoglide
 
Viestit: 21
Liittynyt: 17:44 31.07.2004.

Re: H-D 2018 Esittely Haltiala Helsinki Keskiviikko 20.9.2017

ViestiKirjoittaja UrpoTJ » 15:19 24.09.2017.

Kyllä oli ekat Softailit erikseen kiinnitettävillä lokarin tukiraudoilla. Välillä oli kiinteät, mutta v. 2008 alkaen taas irralliset.

Tuosta rungosta kertovasta videostakin selviää, että akun vaihto ei taida olla enää niin helppoa kuin ennen, akku jää jousen alle. Ja olisihan tuon hihnavedon voinut vaihtaa oikealle niin kuin Sportsterissa ettei hihnanvaihto olisi niin hankalaa. Tuskin ulkonäkö tästä olisi liikaa muuttunut.
https://youtu.be/hMrUknd1RrA

Takasvingejä on kahta mallia, leveämpi ja kapeampi, takarenkaan leveydestä riippuen. Enskakoppaa ja vaihteistojakin on kahta mallia, eli svingistä riippuen malli leveä tai kapea. Etupäältään rungot ovat erilaisia keulakulman mukaan.

Tuosta videosta/aukileikatusta koneesta selviää sekin, että tämä Softailien kone eroaa matkamallien M8-koneesta siinä, että tässä on toinenkin tasapainoakseli, se sijaitsee sen ensimmäisen vastapuolella eli kampiakselin takapuolella. Nyt ei sitten tarvinutkaan jättää tärinöitä (matkamallin M8: 75 prosenttinen vaimennus, tässä 100%).
Avatar
UrpoTJ
 
Viestit: 704
Liittynyt: 21:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere

Re: H-D 2018 Esittely Haltiala Helsinki Keskiviikko 20.9.2017

ViestiKirjoittaja ezmo » 11:22 25.09.2017.

hdjokke kirjoitti:
ezmo kirjoitti:170cm sopusuhtainen paketti. yli 180cm torsolle alkaa tuntua ahtaalta tämäkin malli.....

Kävi muuten itsellänikin mielessä. Mutta toisaalta globaalisti nykymiesten keskipituus on 166 cm ja naisten 154 cm Wikipedian mukaan. Tähän varmaan vaikuttaa se, että väestörikkaimmissa maissa kaukoidässä on keskimäärin enemmän meitä lyhyenläntiä. Euroopassa ja muualla maailmassa valkokoihoisten miesten keskipituus on n. 180 cm luokkaa. Vaikea tehdä ajoergonomia, joka täyttää tarpeet alta 160cm yli 190 cm. Luulen kuitenkin H-D:n tähtäävän tuotteillaan myös ns. kehittyville markkinoille kaukoitään, joten jalkojen on yletyttävä maahan myös meillä lyhemmillä, jotta dealerin lattialla kauppaa syntyy.

Esimerkiksi edellisen sukupolven matkalehmien istuinkorkeus oli stokkina niin korkea, että itselläni ei ylettyneet maahan kuin päkiät. Tässä uudessa 2018 näytillä olleessa Street Glidessä ylettyivät jalat maahan todella hyvin.

Mutta nykytilannehan lisää entisestään osakauppaa. Ainakin ennen on ollut tarjolla jousituksen madallussarjoja, ei juurikaan korotussarjoja. Muuttuisiko tilanne nyt? Tuskin. Eiköhän kuitenkin siirtosarjoille, paksummille penkeille ja erilaisille stongille ole edelleenkin kysyntää. Vaikka kylmätyypeissä tuntuu, että asiat ovat kunnossa, niin totuus tulee ilmi vasta, kun on ajanut 250 kilometrin siivun kerralla. Voi tulla tarvetta viilailla ajoasentoa, vaikka olisikin 170 tai alle pitkä.


Siirtosarjat isommille kuskeille tekevät tökerön näköisen hässäkän prätkästä. Voishan olla siirtosarja lyhyemmille kuskeille, missä kontrollit tulevat lähemmäs kuskia, niin stonga kuin jalkaosastokin. Itse en uusien hinnoilla ostaisi valmiiksi pientä, mutta saundien ja fiiliksen takia ajelen vanhoilla, tai tarkennettuna tulen taas jossain vaiheessa ajelemaan. Nyt ei tällä hetkellä ole mopottimen mopotinta.

Tässä kuva hässäkästä, ei mielestäni mitenkään yhtenäisen näköinen tuo jalkaosasto. kun tulee ulos rungosta.

Kuva
Kickstart, deserve the ride!

Shovelhead bobber -76 "blowfly"
Sportster Hugger -94
ezmo
 
Viestit: 562
Liittynyt: 08:19 11.08.2009.
Paikkakunta: Espoo

Re: H-D 2018 Esittely Haltiala Helsinki Keskiviikko 20.9.2017

ViestiKirjoittaja hdjokke » 11:38 25.09.2017.

ezmo kirjoitti:
ei mielestäni mitenkään yhtenäisen näköinen tuo jalkaosasto. kun tulee ulos rungosta.


Ei muuta kuin valitusta H-D:lle. :mrgreen:
Jokke
Anna hyvän kiertää
2001 FXSTI, 2000 XLH 883
________________
Avatar
hdjokke
 
Viestit: 987
Liittynyt: 16:49 17.07.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: H-D 2018 Esittely Haltiala Helsinki Keskiviikko 20.9.2017

ViestiKirjoittaja hdjokke » 11:48 25.09.2017.

UrpoTJ kirjoitti:Kyllä oli ekat Softailit erikseen kiinnitettävillä lokarin tukiraudoilla. Välillä oli kiinteät, mutta v. 2008 alkaen taas irralliset.


No onpas 2000-2006 -mallinen Softail jo antiikinaikainen. Itse täytyi loksunkannattimet katkaista rungosta, että sai mahtumaan leveämpää rengasta. Ja 2006-2007 tarvikejarrusatula hankkia, ettei aina tarvitse irroittaa jarrulevyä, kun ottaa sen leveämmän takapyörän pois.

Taas nähtiin, että Softailkin kehittyy, vaikka kaikkea ei älyä seurata. Kiitos tiedoista UrpoTJ.
Jokke
Anna hyvän kiertää
2001 FXSTI, 2000 XLH 883
________________
Avatar
hdjokke
 
Viestit: 987
Liittynyt: 16:49 17.07.2002.
Paikkakunta: Helsinki


Paluu ChatBoard

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa